zaterdag 18 augustus 2012

Mon amour - Coeur de boeuf

Frankrijk. Het was er heerlijk. En wat hebben we weer lekker gegeten. Waar ik deze vakantie geen genoeg van kon krijgen was de tomaat, coeur de boeuf, vernoemd naar zijn vorm die lijkt op een ossenhart. 
Deze tomaat is groot, vol vruchtvlees, zoet van smaak doordat ze in volle grond zongerijpt zijn, kruidig, sappig, in een woord geweldig. 
Heel af en toe vind je ze hier op biologische markten of in de natuurwinkel. Jammer want ik zou een grootafnemer zijn.
Ik heb ze iedere dag gegeten. Het fijnst is om ze rauw te eten doordat je dan de smaak ten volle proeft. Zonde om ze te koken of te stoven. En dit is de enige tomaat die niet lekt als je hem doormidden snijdt. Hoe fijn is dat!
Deze tomaten zijn heerlijk met mozarella en basilicum, in de salade of met een stukje Franse kaas, comte bijvoorbeeld.
Helaas moet ik weer een jaartje wachten. Of ik vraag aan mijn moeder die in Frankrijk woont om ze massaal in te kopen en er dan toch maar tomatensaus van te maken zodat we ook de komende maanden nog een beetje ons hart kunnen warmen aan deze fijne tomaat...


2 opmerkingen:

  1. You really make it seem really easy together with your presentation
    but I to find this topic to be really one thing which I
    believe I might never understand. It seems too complex and very
    extensive for me. I'm having a look forward in your subsequent submit, I'll try to get the dangle of it!



    Look into my web blog: grindmattsehmichajordanbofu2.com

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hi,
    Tried to check your blog but the link did'nt work. Is there another way to check it?
    Kind Regards
    Mrs. Green

    BeantwoordenVerwijderen