vrijdag 1 juni 2012

Mojito time

De afgelopen dagen was het hier volop zomer. En als je dan ook nog een tuinfeestje geeft, maakt de volgende cocktail het helemaal af. Dit drankje staat voor mij op nummer een. En echt waar ook in een minuut klaar. Het enige wat je nodig hebt is een goede blender, rum, limoensiroop, ijsblokjes en verse munt.
Lekker muziekje aan en viva la vida!




Mijn interpretatie van de mojito
De verhouding voor deze cocktail is 2 delen limoensiroop op 1 deel rum. Ik gebruik een waterglas om even de hoeveelheid aan te geven.
Voeg twee handen ijsblokjes toe. Check even of je blender ijsblokjes gaan verwerken, anders gaan de messen meteen stuk als het niet het geval is namelijk (ik spreek uit eigen ervaring). Ik werk nu met een high speed blender (Vitamix). Deze crusht het ijs in nog geen 30 seconden dus in minder dan een minuut heb ik deze heerlijke cocktail op tafel staan.
Voeg aan het mengsel vervolgens de blaadjes van twee takjes munt.
Zet de blender aan en laat alles fijnmalen. Zodra de ijsblokjes fijngemalen zijn, is de cocktail klaar.
Deze hoeveelheid is goed voor 4 cocktails.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten