maandag 7 mei 2012

Green Smoothie - Veldsla, mango, kiwi

Twee jaar geleden ben ik voor een paar weken naar Thailand geweest. Even helemaal alleen. Met pijn in mijn hart liet ik mijn twee kinderen, toen zes en een, achter in het koude Nederland. Overmand door schuldgevoel maar vastberaden om mijn batterij weer op te laden vertrok ik. Uitgelachen door mijn naasten die als het aan hen lag, lekker op avontuur zouden gaan met de backpack, ging ik daarentegen detox deluxen. Absolute Sanctuary (www.absolutesanctuary.com) op Koh Samui dat is waar het allemaal ging gebeuren.
En verdomd na slechts een week, met iedere dag massages, 4 uur yoga, raw food en een tropisch temperatuurtje, was ik een compleet ander mens. Wat ze op hun site beloven: 'Give yourself the gift of well being', is ook helemaal waargemaakt.
Naast de introductie in raw food, waarover later meer, heb ik daar ook mijn toekomstige beste vriend ontmoet: de green smoothie. Sinds die tijd mijn dagelijkse start van de dag. Ik geef nu ook green smoothie workshops. Want ik wil deze goddelijke drank en met name de reden waarom het zo gezond is met zoveel mogelijk mensen delen. In de workshop die zo'n twee uur duurt, geef ik alle ins en outs waarom de green smoothie zo geweldig goed voor je is.
Het gaat nu iets te ver om dit allemaal neer te pennen, maar bottom line. Het is een bron van vezels, vitaminen, chlorofyl. Het is licht, goed voor je darmen en geeft voldoende energie om je de hele ochtend draaiende te houden. Los daarvan is het ook erg lekker.
Het belangrijkste ingrediƫnt van de green smoothie zijn de groene bladgroenten. Denk aan spinazie, veldsla, lof van rode bieten, pak soi, raapsteeltjes, postelein, etc. Dit wordt gecombineerd met fruit en water. De mogelijkheden zijn eindeloos.
Vandaag de combinatie veldsla, mango en kiwi



Green Smoothie
750 ml water
twee grote handen vol veldsla
1 kiwi
1 mango
Blender

Doe het water in de blender, voeg de veldsla toe, schil en snijd de kiwi en mango in stukje en voeg toe.
Zet de blender aan en laat draaien tot alles fijngemalen is en er een romige consistentie is ontstaan.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten